Obrót lokalami

"Notariusz jest powołany do dokonywania czynności, którym strony są obowiązane lub pragną nadać formę notarialną (...)"

Wymagane dokumenty: 

(o dokładnej liście dokumentów każdorazowo decyduje Notariusz)

  1. Ważny dowód osobisty, ważny paszport lub ważna karta pobytu,

  2. numer księgi wieczystej,

  3. podstawa nabycia lokalu (umowa sprzedaży, umowa darowizny, postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku, akt poświadczenia dziedziczenia itp.)

  4. zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego dotyczące podatku od spadków i darowizn – jeżeli nabycie lokalu nastąpiło w drodze dziedziczenia, a także w przypadku umowy darowizny albo nieodpłatnego zniesienia współwłasności zawartych po 1 stycznia 2007 roku,

  5. zaświadczenie z którego wynika, że w lokalu nikt nie jest zameldowany oraz zaświadczenie o braku zaległości w opłatach eksploatacyjnych,

  6. jeżeli nabycie nieruchomości jest finansowane ze środków pochodzących z kredytu bankowego wymagane jest oświadczenie banku o udzieleniu kredytu.

Wymagane dokumenty:

(o dokładnej liście dokumentów każdorazowo decyduje Notariusz)

  1. Ważny dowód osobisty, ważny paszport lub ważna karta pobytu,

  2. numer księgi wieczystej,

  3. podstawa nabycia lokalu (umowa sprzedaży, umowa darowizny, postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku, akt poświadczenia dziedziczenia itp.)

  4. zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego dotyczące podatku od spadków i darowizn – jeżeli nabycie lokalu nastąpiło w drodze dziedziczenia, a także w przypadku umowy darowizny albo nieodpłatnego zniesienia współwłasności zawartych po 1 stycznia 2007 roku,

  5. zaświadczenie z którego wynika, że w lokalu nikt nie jest zameldowany oraz zaświadczenie o braku zaległości w opłatach eksploatacyjnych,

  6. jeżeli nabycie nieruchomości jest finansowane ze środków pochodzących z kredytu bankowego wymagane jest oświadczenie banku o udzieleniu kredytu.

Wymagane dokumenty:

(o dokładnej liście dokumentów każdorazowo decyduje Notariusz)

  1. Ważny dowód osobisty, ważny paszport lub ważna karta pobytu,

  2. numer księgi wieczystej,

  3. podstawa nabycia lokalu (umowa sprzedaży, umowa darowizny, postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku, akt poświadczenia dziedziczenia itp.)

  4. zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego dotyczące podatku od spadków i darowizn – jeżeli nabycie lokalu nastąpiło w drodze dziedziczenia, a także w przypadku umowy darowizny albo nieodpłatnego zniesienia współwłasności zawartych po 1 stycznia 2007 roku,

  5. zaświadczenie z którego wynika, że w lokalu nikt nie jest zameldowany oraz zaświadczenie o braku zaległości w opłatach eksploatacyjnych,

  6. jeżeli nabycie nieruchomości jest finansowane ze środków pochodzących z kredytu bankowego wymagane jest oświadczenie banku o udzieleniu kredytu.

Wymagane dokumenty: 

 

(o dokładnej liście dokumentów każdorazowo decyduje Notariusz)

  1. Ważny dowód osobisty, ważny paszport lub ważna karta pobytu,

  2. zaświadczenie wydane przez Spółdzielnię Mieszkaniową,

  3. odpis zwykły księgi wieczystej, jeżeli jest prowadzona,

  4. podstawa nabycia lokalu (umowa sprzedaży, umowa darowizny, postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku, akt poświadczenia dziedziczenia itp.),

  5. zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego dotyczące podatku od spadków i darowizn – jeżeli nabycie lokalu nastąpiło w drodze dziedziczenia, a także w przypadku umowy darowizny albo nieodpłatnego zniesienia współwłasności zawartych po 1 stycznia 2007 roku,

  6. jeżeli dla prawa do lokalu nie jest prowadzona księga wieczysta, a strona nabywająca chce aby taka księga została założona- wypis z rejestru gruntów dla działki na której położony jest budynek, w którym znajduje się lokal z klauzulą, że służy za podstawę wpisu w księdze wieczystej oraz podstawy nabycia prawa do lokalu przez poprzedników prawnych sprzedającego.

Wymagane dokumenty: 

 

(o dokładnej liście dokumentów każdorazowo decyduje Notariusz)

  1. Ważny dowód osobisty, ważny paszport lub ważna karta pobytu,

  2. numer księgi wieczystej,
  3. podstawa nabycia – czyli jeden z wymienionych dokumentów:
    – wypis aktu notarialnego np. umowy sprzedaży, umowy darowizny, itp.
    – prawomocne Postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku
    – Akt poświadczenia dziedziczenia
    – Inne

  4. zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego stwierdzające, że podatek od spadków i darowizn został zapłacony lub że nabycie jest zwolnione od podatku albo że zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia – w sytuacji, gdy:
    – nabycie nastąpiło w drodze spadku lub zasiedzenia
    – nabycie nastąpiło w drodze darowizny, polecenia darczyńcy, nieodpłatnego zniesienia współwłasności i zachowku, jeżeli czynność została dokonana po dniu 01 stycznia 2007 roku

  5. wypis aktu notarialnego dokumentującego umowę majątkową, o ile została zawarta